De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00
Voor het maken van een reguliere afspraak kunt u in het patiëntportaal zelf een afspraak maken met de huisarts. Klik hier om een afspraak te maken. Voor afspraken met een van de andere medewerkers kunt u op werkdagen bellen tussen 08.00 uur en 17.00 uur.
Voor dringende / spoedeisende gevallen krijgt u voor dezelfde dag een afspraak, voor overige gevallen kunt u het beste ruim van tevoren een afspraak maken. De praktijkassistente vraagt u in het kort naar de reden van het spreekuurbezoek. Op deze wijze kunnen de urgentie en duur van het consult beter ingepland worden.
Voor EHBO en ernstige spoedgevallen kunt u direct terecht. Als u ons tevoren belt (via de spoedlijn, keuze 1), houden wij rekening met uw komst. Zo nodig komen wij direct bij u thuis of sturen wij een ambulance.
De huisartsen willen uw probleem of vraag zorgvuldig behandelen. Een afspraak van 10 minuten is in het algemeen te beperkt voor het beantwoorden van meerdere gezondheidsvragen of het analyseren van uitgebreidere problematiek. De arts kan u dan vragen om een nieuwe afspraak te maken. Ook kunt u zelf de assistente om een dubbele afspraak (20 minuten) vragen. Een dergelijke werkwijze draagt ook bij aan het beperken van wachttijden.
Wanneer u niet kunt komen naar een afspraak, wilt u dit dan op tijd laten weten? De voor u gereserveerder tijd kan dan nog aan een andere patiënt besteed worden.
U kunt via de assistentes een uitslag opvragen of een medische vraag voorleggen.
Wanneer u een niet-urgente medische vraag hebt, vragen wij u in de ochtend te bellen. Wanneer de assistente de vraag niet kan beantwoorden, zal zij dit overleggen met de arts en wordt u teruggebeld. Geef het telefoonnummer door waarop u te bereiken bent. In het algemeen is het moeilijker uw gezondheidstoestand telefonisch te beoordelen. Een afspraak om op het spreekuur te komen kan daarom alsnog nodig zijn.
Het aanvragen van een huisbezoek doet u bij voorkeur tussen 08.00 uur en 11.45 uur. U kunt met de assistentes bellen voor het maken van een afspraak, op nummer 023-5314520.
Huisbezoeken zijn bedoeld voor ernstig zieke patiënten of voor patiënten die slecht ter been zijn. Omdat er in de praktijk betere onderzoeks- en behandelingsmogelijkheden zijn, heeft het de voorkeur om naar de praktijk te komen.
Het komt de laatste jaren helaas steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente verschijnen. Bij Huisartsenpraktijk Nassaulaan geldt daarom per 1 september 2024, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), het ‘no show’-tarief.
Waarom een ‘no show’-tarief?
Bij het maken van een afspraak reserveren wij tijd voor u als patiënt bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente. Indien de patiënt zonder bericht niet op het consult verschijnt, hadden wij op dat tijdstip een andere patiënt kunnen inplannen en helpen.
Gedurende de laatste jaren stijgt het aantal patiënten dat een afspraak bij de huisarts wil maken. Daarnaast verschijnen steeds meer patiënten niet voor een gemaakte afspraak. Onze praktijk wil de wachttijd voor een afspraak graag zo kort mogelijk houden. Ook u, als patiënt, wilt met uw medische probleem graag zo snel mogelijk geholpen worden. Daarom verzoeken wij u bij verhindering uw afspraak tijdig telefonisch af te zeggen.
Tijdig afzeggen afspraak: uiterlijk 24 uur van tevoren
Indien u onverhoopt niet op de gemaakte afspraak kunt komen, verzoeken wij u dit uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch aan de assistente door te geven. Bij tijdig afzeggen wordt er geen ‘no show’-tarief in rekening gebracht.
De hoogte van het ‘no show’-tarief
Het ‘no show’-tarief is € 20 per consult. Dit tarief geldt ook voor de consulten bij de assistente en de praktijkondersteuners.
Indien een verzonden ‘no show’-factuur niet is betaald dan dient u dit voorafgaand aan het volgende bezoek aan de praktijk het bedrag bij de balie af te rekenen.
Let op: de ‘no show’-factuur wordt niet door uw zorgverzekeraar vergoed; deze is geheel voor uw eigen kosten.
Bij spoedgevallen op werkdagen belt u de huisartsenpraktijk: 023- 5314520 met doorkiesnummer 1. Op werkdagen zijn wij overdag tussen 08.00 uur en 17.00 uur telefonisch bereikbaar.
Bij spoedgevallen in de avond, nacht of in het weekend, belt u de Huisartsen Spoedpost, tel 023-224 25 26.
Voor dringende medische zorg of spoedgevallen tussen 17.00 uur en 08.00 uur en tijdens het weekend en feestdagen belt u de Huisartsen Spoedpost, tel: 023 224 25 26.
De ene Spoedpost is gevestigd in het Spaarne Gasthuis locatie Noord, Vondelweg 999 (Haarlem Noord bij het Delftplein); de andere Spoedpost is gevestigd in het Spaarne Gasthuis locatie Zuid, Boerhaavelaan 22 (Haarlem Schalkwijk).
Bij het maken van een afspraak krijgt u te horen naar welke van de twee Spoedposten u wordt verwezen. Alleen voor spoedeisende aandoeningen of letsels kunt u zonder afspraak direct langskomen.
De Spoedpost (dienstdoende huisarts) kan zonodig de medische gegevens in uw Huisartsenpraktijk Nassaulaan-dossier inzien. Dit kan alleen als u hiervoor toestemming hebt gegeven en altijd conform de regels van privacywetgeving. Delen van uw dossier kunnen op verzoek afgeschermd worden na overleg met uw eigen huisarts. Voor meer informatie, klikt u hier.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.